نی نی نیاز

رویای کودکتان را جدی بگیرید

1392/2/27 19:33
نویسنده : نی نی نیاز
310 بازدید
اشتراک گذاری

کودکان از همان ابتدا و از همان روزهای خوش کودکی، با رویاهایشان بزرگ می شوند و البته نسبت به بعضی از آنها علاقه خاصی هم پیدا می کنند، در موردشان سخن می گویند و آنها را بارها در زندگی تکرار می کنند، اما در این شرایط پدر و مادرها و بزرگ ترهای کودک باید رفتار صحیح را بشناسند و بدانند چطور باید با او برخورد کرد؛ برخوردی که نه تنها کودک را آزار ندهد، بلکه در رشد و شکوفایی او نیز موثر باشد.

دوست دارم زودتر بزرگ شوم

کودکان همیشه و بخصوص از زمانی که شروع به راه رفتن می کنند، نسبت به لوازم بزرگ ترهاعلاقه خاصی دارند و برای این که نشان دهند بزرگ هستند، از آنها استفاده می کنند. مثلا دختر بچه ها خیلی دوست دارند کفش های پاشنه دار مادرشان را بپوشند و از راه رفتن با آن و صدای تق و تق آن لذت می برند، پسرها هم با استفاده از لوازمی مانند کمربند و کفش پدر سعی می کنند حس بهتری داشته باشند و خودشان را در جایگاه پدر قرار دهند. پس می توانیم بگوییم بچه ها در این دوران، در رویای بزرگ شدن و بزرگ بودن هستند و به نوعی حتی حسرت آن را می خورند

ممکن است کودک در ابتدا تنها رویاهایی ساده و کوچک در سر داشته باشد و مثلا داشتن یک اسباب بازی خاص، بزرگ ترین رویایش باشد که اگر نسبت به آن رفتار مناسبی انجام نشود، در آینده ضربه روحی بزرگی به او وارد خواهد شد.

به طور مثال پوشیدن یک پیراهن با دامن بلند و آستین های پف دار می تواند رویای دختر بچه ها باشد تا به کمک آن، خودشان را مثل شاهزاده خانم قصه ها ببینند، اما اگر این مساله و خواسته دخترک در دوران کودکی مورد توجه والدین قرار نگیرد و آنها برخورد مناسبی نسبت به آن نداشته باشند، ممکن است در بزرگسالی به شکلی نامطلوب خودش را نشان دهد.

البته هر چه سن کودکان بالاتر می رود، رویاهای آنها هم نقش کامل تر و واضح تری به خود می گیرد. ممکن است کودکی به کار یا هنری همانند نقاشی علاقه نشان دهد که پدر و مادر باید آن را جدی بگیرند، اما برایش سرمایه گذاری نکنند، چرا که ممکن است یک هفته پس از آن کودک به چیز دیگری علاقه نشان دهد و نسبت به نقاشی سرد شود.

 برای نمونه والدین در رابطه با علاقه فرزندشان نسبت به نقاشی می توانند دفتر نقاشی و مدادرنگی برایش تهیه کنند و اگر این علاقه ثابت بود و طی یک سال یا بیشتر، این علاقه رشد کرد و ادامه داشت، می توانند حمایتشان را بیشتر کرده و به آن اهمیت بیشتری بدهند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (1)

مامان پرنيا
27 اردیبهشت 92 21:57
مرسي





خواهش میکنم مامان پرنیا کوچولو
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به نی نی نیاز می باشد